Tuesday, March 2, 2010

Dalam Gembira Terselit Kekecewaan ~


Hari ni, gembira aku bertambah-tambah bila dapat surat tawaran dari
TATiUC untuk sambung belajar kat sana..Semalam aku gembira kerana dapat kerja..
Hari ni aku gembira sbb dapat sambung study.heheheee..
Tapi ni hanya kursus untuk peningkatan kemahiran para graduan saja..
Bukan sambung "DEGREE" yer..Insya-Allah, harap satu
hari nanti, aku akan dapat surat tawaran untuk buat "DEGREE" plak.. (^_^)


Kalau dulu aku amik it, tapi skang aku nak tambahkan
skill aku lam bidang multimedia dan senireka grafik plak..Tak rugi kalau kita ada banyak kemahiran. Jika lam bidang it kita takde rezeki, maybe lam bidang grafik ni kita akan
ada pluang..InsyaAllah..Rezeki ada di mana-mana..

Sebelum dapat berita gembira ni belah petang tadi, aku ada dapat panggilan dari
salah sebuah kedai gambar yang agak femos kt sini. Dorang bertanyakan pasal resume
yang aku hantar kat tempat dorang.
Dorang ngah cari pekerja sebagai pembantu kedai. Niat aku masa
apply keje kat situ sbb nak tambahkan pengalaman dalam bidang fotografi dan grafik.
Harap2laa dapat belajar dari dorang kan? Tapi dorang hanya perlukan
orang yang betul2 mahir dalam bidang grafik jer sbb nak kena edit2 gambar kawin..
Memandangkan aku hanya ada basic jer lam photoshop, dorang semacam mengabaikan
permohonan aku tu. Dorang katalaa takpelaa lau ada apa-apa nanti kitorang
panggil untuk interview..Kecewa jugak bila dengar dorang cakap gitu..Bukan nak
suh try dlu..Cam 3 bulan tempoh percubaan ke an??

Tapi takpelaaa..Semua tu berbaloi..Hehehee..Tak dapat keje kat kedai gambar,
dapat sambung blaja lam bidang grafik pun da kira ok..Baru aku teringat satu mutiara kata ni yang mengatakan "Setiap yang berlaku, pasti ada hikmah disebaliknyaa" (^_^)
Skang, sume tu da terbukti hari ni..

Walaupun dalam gembira menerima tawaran tu, tapi hati aku skang dihambat
perasaan sedih..Aku lapor diri kat TATiUC 14 Mac ni..Kena plak
sama tarikh ngan pernikahan abg sulung aku..Pernikahan tu berlangsung
kat Penang..Jika aku pergi, bermakna aku kena minta tangguhkan dulu kursus tu
2 atau 3 hari untuk lapor diri kat sana..
Kalau tak tangguh, mungkin aku tak dapat nak hadiri ke majlis abg sulung aku tuuu..
Sedihnya tak dapat berhimpun dalam 1 majlis sbegitu.. (T_T)
"Dalam Gembira Terselit Kekecewaan..."

0 comments:

Post a Comment